Historia startów rakiety Hipersonal

2010-10-09 Toruń

Podczas Festiwalu Meteor 2010 w Toruniu miały miejsce dwa starty w ramach przygotowań do pokonania bariery dźwięku. Model przygotowany przez Paula zaliczył dwa udane loty. 

2010-10-09 Toruń

Rakieta HIPERSONAL doczekała się kolejnego startu. Pierwszy start na silniku prochowym klasy „G” , a drugi start to silnik AEROTECH „H 123W ” 
Silnik prochowy wyniósł model na wysokość ok. 240 metrów a silnik AEROTECH wyniósł model na wysokość 994 metrów. 

Oczywiście prędkość dźwięku nie została jeszcze osiągnięta, ale wszystko na to wskazuje, ze w przyszłym roku będziemy w stanie ja osiągnąć. W tej próbie osiągnięto prędkość 175 m/s

2009-08-08 Manching

Odbyły się dwa testowe loty rakiety Hipersonal z prędkością poddźwiękową. Celem testu było sprawdzenie zachowania się rakiety w locie oraz działania poszczególnych podzespołów.

Próby wypadły pomyślnie.

  

Dzięki uprzejmości Paula miałem możliwość uczestniczenia w tym przedsięwzięciu za co serdecznie jeszcze raz dziękuję.

   Hipersonal przed startami
  • Konstrukcja rakiety w technologii kompozytowej została wykonana w całości przez Paula_S.
  • Masa startowa 1060 g.
 
  • Podwójny układ odzysku złożony był z układów elektronicznych SALT
    oraz D-Mag
 
  • Podczas pierwszego lotu model napędzany był silnikiem prochowym klasy G produkcji P. Tendery
  • Osiągnięta wysokość 229 m
  • Drugi lot odbył się z silnikiem B-125 (Maurer )
  • Osiągnięta wysokość 739 m
  • Rakieta osiągnęła maksymalną prędkość
    135 m/s
 
  • Charakterystyka silnika BC-125
  • Paliwo na bazie 47 – 50% Nitrocelulozy (NC) i 34 – 37% Nitrogliceryny + dodatki (nieznane). Producent BAYER – podaje, że paliwo posiada Iw=2450 Ns/kg
  • Masa paliwa – 73 g
  • Średnica – 32 mm
  • Długość – 62 mm
  • Impuls całkowity silnika Ic=315 Ns
  • Czas pracy t = 1,065 s
 
 Rakieta wystartowała z wyrzutni cztero-prętowej o długości
ok. 1 m
 
  Kilka ujęć z przygotowań przedstartowych
   
Rakieta po lądowaniu odnaleziona
na polu kukurydzy

 

 

Przebieg lotu zarejestrowany przez altimetr SALT