Majowe Hybrydy
5 maja 2012 roku przeprowadziłem kolejna serię testów naziemnych hybrydowych silników rakietowych mojej konstrukcji.
Przygotowałem 3 silnik:
- SR 300H_d
- SR 301H_a
- SR 292H_b
Główny nacisk położyłem na sprawdzenie nowego systemu zapłonu silników. Silniki 300 i 292 zapaliły się perfekcyjnie, ale 301 nie udało się uruchomić. Wciąż jednak pojawia się problem z napełnianiem zbiornika utleniacza.
SR 292H_B
Silnik klasy I 200 z paliwem opartym na żywicy epoksydowej. Pojemność zbiornika utleniacza 330 ml. Czas pracy silnika wyliczony na podstawie analizy zapisu kamery, to 2,2 sekundy
Fot.1 Początkowa faza pracy silnika SR 292H_b – zdjęcie aparatem z teleobiektywem.
Fot.2 Gaśnięcie silnika SR 292H_b – zdjęcie aparatem z teleobiektywem.
Fot. 3 Zapłon silnika SR 292H_b – kadr z kamery filmowej
Fot. 4 Pełny ciąg silnika SR 292H_b – kadr z kamery filmowej
Fot. 5 Nieoczekiwany efekt – gęsty dym po zakończeniu pracy – świetny do śledzenia lotu rakiety.
SR 300H_D
Silnik klasy H 100 z pływającą przegrodą. Paliwem była celuloza. Czas pracy wyliczony z analizy zapisu kamery filmowej wyniósł 1.3 sekundy.
Fot.1 Gaśnięcie silnika SR 300H_d – zdjęcie aparatem z teleobiektywem.
Fot. 2 Pełny ciąg silnika SR 300H_d – kadr z kamery filmowej
Film